Οδός Λαιστρυγόνων – Δεκέμβρης 1944

 

του Έκτορα Κακναβάτου 

dec3

Τι έχει να κάνει πόσοι είναι οι Λαιστρυγόνες
δεκατρείς τρακόσοι, τι έχει να κάνει;
μην είναι σίγουρο που έχω αύριο δυο χέρια ένα κούτελο;
στις φλέβες μου ο ίδιος άνεμος να σπρώχνει λέξεις
καταπάνω στις οξιές και τα κατάρτια;
Μένω εδώ λοιπόν ξερός
dec1
Γέμισε ο τόπος Θερμοπύλες Θεσπιείς,
απέναντι με τα ταμπούρλα τους οι Μήδοι,
άχρονα θεωρήματα κυκλώσανε τους λόχους μας,
ποταμός αόμματος έριξε το σπίτι
περνάει, παίρνει
εμένα το κλεισιοσκόπιο γωνιά Υμηττού Φορμίωνος
κι εσένα κοφτερή προκήρυξη που σήκωνες οδοφράγματα
πιασμένοι οι δυο μας χέρι-χέρι
τρελοί με τα φωνήεντα των Ελλήνων
δεν περνούνε οι φασίστες…
dec2
τώρα νέα μου τρέλα γιος των όρνιων
κυνηγώ αποσιωπητικά,
δίνω τα μάτια μου σε αστρίτες,
το στήθος μου εθνόσημο του φεγγαριού,
τελευταίο μου φυσίγγι η πλεξούδα απ’ τα μαλλιά σου.

Ήσουνα τότε στα δεκαεφτά,
δεκαεφτά κουρσάροι λαιστρυγόνες,
μα εγώ ακόμα σύννεφο.

Έκτωρ-κακναβάτος-σχέδιο-μολύβιΈκτωρ Κακναβάτος 1920 -2010 

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

